PDA

Ver la versión completa : Codolar de Biniatram, com quasi qued sense càmera.



AntoniCladera
06/09/2009, 17:32
Si.....Tramuntana, vent....espolssims...saladura...molt de vent...i a jo no ha m'acudeix res més que posar-me a ran d'aigo damunt els còduls redons del codolar, esperant les onades furioses que pegaven contra la vorera... Així com en venia una de grossa, jo que corria cap enrrera.... tot eren corregudes..... ;D ;D ;D

Agaf la càmera, li pos la funda de plàstic *que tenc per aquestes ocasions i amb el meu estimat nikor 20mm m'acost arran d'aigua... m'acot.....baix el cul, em pos més avall de l'horitzó per donar més énfasi a la imatge i donar més força a la meva comunicació no verbal.... i "veig una ona que d'enfora s'acosta"(no era de dever, el 20mm m'ho feia veure enfora, realment la ona era ja a cuatre metres) Tir una foto, una altra... I sent un crit agre(comunicació hiper-verbal): "TONIIIIIIII!!!!!!!!!" automàticament, com una molla m'aixec i instintivament, aixec el braç tant alt com puc..... al cap de 1/10 segon el meu cos era remull, banyat de dalt fins baix per un esquitx descomunal....però, el més important era que:

1er.- La càmera no s'havia fet res. La bossa Kata havia fet la seva feina-
2on.- La foto havia sortit com jo volia.

Treball aconseguit!!!!! ;) ;) ;) ;) ;)
Vos pas ses fotos d'abans i després de l'espolssim!!!
El més important una altre cop era aconseguir una bona profunditat de camp. Fixau-vos que només a f/9,5 aconseguesc enfocar des de les primeres pedres fins el fons. (vaig enfocat a uns 2 metres) La hiperfocal em deia de cap que des de 1metre *a infinit estaria tot enfocat.....)

Aquest rollo que vos explic és simplement per demostrar que quan faceu paisatges ni cal enfocar a infinit(a la muntanya, per exple...) ni cal posar diafragmes tancadíssims........

salut!!!!!
ABANS:

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3410& g2_serialNumber=2

després:
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3453& g2_serialNumber=2

DADES
Nikon D700
Nikor 20mm 2.8
f/9,5
1/250
iso 200
EV +0,67
a pols
banyat

PepePenafiel
06/09/2009, 18:11
Como siempre toma currada, en este caso bordeando la tragedia. Me gusta mucho la luz en las piedras que has sacado y ese romper de la ola (asesina) le da el punto especial que querías conseguir y deja una muy lograda composición. Felicidades.
La segunda foto, ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D, es un documento gráfico de los "que sufrimos nosotrosssss los fotógrafos", yo no tengo esos arrestos con mi equipo y eso que no llevo un objetivo como el tuyo ni de lejos.

XaviMarques
06/09/2009, 18:19
Molt be una gran fotografia i lo mes importan as salvat sa camara ;)

imported_admin
06/09/2009, 21:56
Ets la repera!.
Et felicito per la foto, per salvar la màquina, per els nasos i la il.lusió que tens i que tindrás per molts anys.

M'has de disculpar l'impertinència del novato, (ara em pegaràs) : No he pogut evitar disfrutar del teu reality show (sembla que ho estigui veient, he rigut) i, ara vé el tema, pensar amb que jo ho haguera fet amb el tele per no còrrer riscos. Ja sé el que em diràs : que amb un objetiu fixe les imatges surten molt millor. Ademés, imagino que la panoràmica d'aquest objectiu no la haguera pogut obtenir al disparar amb el tele, no?

Repeteixo mon ami, ets la repera. ;)

AntoniCladera
06/09/2009, 22:10
M'has de disculpar l'impertinència del novato, (ara em pegaràs) : No he pogut evitar disfrutar del teu reality show (sembla que ho estigui veient, he rigut) i, ara vé el tema, pensar amb que jo ho haguera fet amb el tele per no còrrer riscos. Ja sé el que em diràs : que amb un objetiu fixe les imatges surten molt millor. Ademés, imagino que la panoràmica d'aquest objectiu no la haguera pogut obtenir al disparar amb el tele, no?

Gràcies pels comentaris....Jo no vaig riure, no els primers 5", no....
Jaume, amb un tele degut a la distància focal perdem profunditat de camp( a més distància focal, menys profunditat de camp) Per això les muntanyes del fons que estaven a 400 mts...o més.....surten nítides...per emprar un gran angular....
Lo de sempre: Ets tu el que t'has d'acostar, si no les fotos seran postals calcades a les dels estancs amic.... ës la meva opinió... que pot NO ser compartida....

salut!!!

AnnaCruells
06/09/2009, 22:29
Ui, ui ui, quin patiment!!! Prou que he llegit ràpid per veure el desenllaç final, però m'has fet patir. La foto genial! Tot i que l'infinit no el veig pas enfocat, a mi m'agrada molt tal com està, dóna més profunditat i l'horitzó no queda enganxat.

imported_admin
06/09/2009, 22:29
Lo de sempre: Ets tu el que t'has d'acostar, si no les fotos seran postals calcades a les dels estancs amic.... ës la meva opinió... que pot NO ser compartida....

Tens raó, però a aquest punt, com a tants d'altres, s'hi ha d'arrivar poc a poc, fent fotos i cansant-te fins i tot de fer aquelles fotos que, al començament, et semblavan collonudes i anar cercant nous reptes i experiencies. És un aprenentatge on hi pots posar molt del teu gust personal i on no s'ha de tenir por a trencar motllos, oi?.
Tu ens duus molta avantatge. No t'escandalitzis dels nostres pecats fotogràfics.
Aprofito per dir que en poc temps, des de que ens trobem a aquest espai virtual, he après moltes coses i tu en tens una gran part de culpa.
Gracies Toni.

AntoniCladera
07/09/2009, 06:34
Ui, ui ui, quin patiment!!! Prou que he llegit ràpid per veure el desenllaç final, però m'has fet patir. La foto genial! Tot i que l'infinit no el veig pas enfocat, a mi m'agrada molt tal com està, dóna més profunditat i l'horitzó no queda enganxat.

Hola, Anna!!
L'infinit, quan dic "enfocat" vull dir que té una bona profunditat de camp, es distingueix perfectement i part de la possible pèrdua d'enfocament es deu a la boirina de l'escuma.... i a la llunyania del penyasegat. Jo amb un diafragma f/9.5, enfocant tan aprop no deman res més, no trobes?
A més si disparaba amb un diafragma més tancat(f/16; f/22) hi havia dos problemes:

1.- Obligat ús de tres peus. Banyada segura. Càmara kaput. Depressió segura.
2.- L'aigua ja no quedaba congelada, que era el que jo volia en aquest moment....

salut!!!! ;)

imported_admin
07/09/2009, 17:31
Home, amb ISO 400.... potser...no?

CarlosSilvestre
12/09/2009, 13:48
Pues yo la veo desenfocada...¡y no me extraña!