PDA

Ver la versión completa : Prova amb el nikor 35mm 1.4 AIS



AntoniCladera
08/11/2009, 16:22
Fa uns dies que esyic provant aquest antic objectiu d'enfoc manual amb la d-700. Les primeres proves.... desabedores... a 1.4 l'enfoc és molt crític...però a mida que vas fent proves i li vas agafant la mida, observes que és una gran òptica...maravellosa lent.... Una nitidesa.......
Fixau-vos en la qualitat que dona el desenfoc... estam parlant d'un objectiu dels bons que va fer Nikon als 70' i que tot fotoperiodista duia a la seva bosa... VBa ser un diamant durant els anys 70-80. Amb s'arribada dels zooms lluminosos va deixar de ser útil.... pasant a ser un soldadet de plom més....

l'has de configurar a la càmera i llavors voltant l'anell de diafragma de l'objectiu es canvia el diafragma a la càmera.(T'Aapareix el diafragma elegit a la pantalla lcd superior) Un encert per Nikon!!.

Vos pas dues proves fetes avui a la màxima apertura de diafragma... què trobau?

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5458& g2_serialNumber=2


https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5463& g2_serialNumber=2


salut!!

imported_admin
08/11/2009, 20:59
Precisament volia treure aquest tema amb tu. Suposo que recordaràs que abans de comprar-me el 18-200mm em vas probar un Nikkor 55mm que té més de 30 anys. Aquell dia em vas demostrar que es poden emprar.
Fa un parell de mesos ho vaig intentar sense èxit. Un desengany.
Però avui, mira per ón, toques aquest tema.
M'has picat i m'he posat a revisar el tema am el Nikkor 55mm F1.2 .

He intentat fer una comparativa (ja se que és difícil, però ho volia fer).
He fet una foto amb els dos objectius i amb els mateixos paràmetres:


Distancia focal 55
ISO 1600 (La llum de la cuina és molt senzilla).
Modo Manual
No trespeus : a pols (a colze, per ser més exactes).
F 11 - 1/30seg

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5472& g2_serialNumber=2
Una vegada registrada la lent en la configuració de la càmera, en els paràmetres EXIF apareixen les dades amb un asterisc. *He descobert que apareix una senyal en el visor quan l'enfoc manual és correcte, i això ajuda nolt. Ara he de probar amb el mode d'apertura i veure si la càmera recalcula la velocitat d'obturació. *etc.
Per cert, la càmera registre un pàs més de diafragma del que jo li poso manualment a l'Objectiu (?).
Estic content al veure que puc emprar aquests objectius, però sospito que només els empraré en comptades ocasions.
Gracies Toni per haver reobert aquest tema.

BielPons
09/11/2009, 21:10
Con las imagenes en pequeño es dificil definir las diferencias, veo mas contraste en el zoom y más definición en el 55.

imported_admin
09/11/2009, 23:48
Perdona Toni : amb l'emoció del tema i la feinada que em va generar, em vaig oblidar de comentar la teva experiencia.

Una cosa em queda clara : aquestes apertures de diafragma deuen ser òptimes per aconseguir l'efecte Bokeh.
Si és això el que preteníes, OK.

La fotos en sí no m'agraden. Suposo que serà per la cualitat del color, llum i contrast?.

XaviMarques
10/11/2009, 20:35
yo no veo demasiada diferencia ,.. para no decirte que las veo igual