PDA

Ver la versión completa : Corb Marí



joangomila
24/11/2009, 19:58
Hola a todos, la foto que os adjunto no es nada del otro mundo. Lo curioso del caso es que la hice la misma tarde del día que fuimos al Pas d'en Revull. Resulta que fuimos con mi mujer y mis hijas a dar un paseo por el canelón de Cala'n Bruch y al llegar a la playita me encontré con este Corb Marí (espero que no se trate de otra ave que si no Toni Cladera me meterá caña) y empece a disparar ráfagas. Tiraba una rafaga y me acercaba un poco para tirar la siguiente. El caso es que me llegué a colocar a 1 metro del animal y esta foto pertenece a la última ráfaga que disparé.
La he recortado un poco, le he ajustado los niveles automáticamente y le he puesto un filtro de enfoque puesto que el enfoque no era muy preciso (no me atrevo a hacer mucho más con el ps puesto que me pierdo en un mar de dudas).
Ala, ya podeis ir disparando con las críticas pero no seais muy exigentees conmigo, tened clemencia de un pobre aficionado, jejejeje.



https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6202& g2_serialNumber=1

CarlosSilvestre
24/11/2009, 20:31
Pues muy fotogénico el corbmarí. El enfoque lo veo correcto aunque quizá ha perdido demasiado con la compresión de la imagen. La apertura grande ha desenfocado bien el fondo y realza al ave.

PepePenafiel
25/11/2009, 07:28
Buena Joan, has cazado bien al animalito. Me gusta.
Se ve que te quedaste con ganas de seguir la fiesta fotera.
De todas maneras, si te fijas en su expresión que que estaba cabreado, ¿no?, :D

joangomila
25/11/2009, 08:10
Si, una cara de mala leche si que le ha quedado, quizás se mosqueó con tanta ráfaga y a lo mejor no se zambulló en el agua por que le debía dar pereza meterse en un agua tan fría y decidió aguantar el acoso fotográfico.
Gracias por vuestros comentarios.
A pesar de que la foto haya quedado más o menos bien, ¿creéis que merece la pena colgarla como propuesta de edición ff? ¿O simplemente la cuelgo y a ver que pasa?

imported_admin
25/11/2009, 10:30
Buena foto Joan A.
Quizás un pelín sobre expuesta en algunas zonas?

joangomila
25/11/2009, 11:29
Si Jaume, estoy de acuerdo contigo, pero como aún no tengo claro como actuar en determinadas zonas de la foto sin alterar el resto preferí dejarla así.

imported_admin
25/11/2009, 12:51
Si editas la foto y vas a la barra de menú del PS : Imagen-->Ajustes-->Niveles, veràs que falta información en la zona de sombras. Sólo deslizando el triangulito de la izquierda hasta la base de la curva del histograma ya notarás una mejoria. Habría que tocar un poco el cursor de tonos medios y valorar si precisa tratamiento por zonas pero, para no liarte, lo que te presento deberia ser suficiente para esta foto.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6217& g2_serialNumber=2https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6213& g2_serialNumber=2

joangomila
25/11/2009, 14:33
Gràcies Jaume.

joangomila
25/11/2009, 14:40
Precisament el tema de modificar l'histograma d'una foto era una de ses coses que no recordava prou bé com ho havia de fer. A veure ara si ha millorat un poc....


https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=6221& g2_serialNumber=1

joangomila
25/11/2009, 14:42
Tot i açò em sembla que hi ha certes zones del plumatge del coll i el pit de l'animal que queden massa blanques, però bé, ja hi arribaré algún dia a saber corregir aquestes coses.

imported_admin
25/11/2009, 16:02
Poc a poc + Un Curs de PS.

CarlosSilvestre
25/11/2009, 17:42
El simple hecho de revisar el histograma y mover las pestañas laterales del mismo debe mejorar significativamente cualquier imagen. Si esta, como es el caso, es de por sí buena, el resultado de el pequeño retoque es espectacular.

XaviMarques
25/11/2009, 17:46
a mi me parece que la as enfocado en raw o filtro de ps

no?¿


porque me parece que hay un alo ara mismo no stoy en casa luego me lo mirare en la gran pantalla aver,.. pero desde aqui veo esto por lo demas muy bien ;) i Jaume gracias por tu curso de PS jejejeje :D :D :D

joangomila
26/11/2009, 08:22
Hola, Xavi, em sap greu, però no sé a que et refereixes quan dius si l'he enfocada en Raw o filtro de ps, ja que els meus coneixements son limitats.
Pel que fa a filtre, n'hi vaig aplicar un per a enfocar més s'imatge, potser sigui a açò al que fas referència.
La foto la vaig disparar en Raw i Jpeg però he treballat damunt l'arxiu Jpeg per que estic pendent de tenir el cs4 i el càmera Raw per a poder treballar amb aquest tipus d'arxiu.
Pel que fa al tema de l'halo no m'hi he fixat per que el meu ull fotogràfic encara no està gaire acostumat a fixar-se en aquestes coses, però segurament deus tenir raó.
Gràcies.

AntoniCladera
26/11/2009, 08:52
Hi pens, hi pens... he estat aquestes setmanes de curs intenssiu... Ahir per paga de reunió per Palma..... Avui te'l gravaré sense cap problema... dem`pa ja el tindràs....

La foto del Phalacrocorax aristotelis, per cert juvenil de primer any, crec per això que et va deicxar acostar tant(o tal vegada estava malalt....) ún defecte que li veig molt propi de la fotografia d'aus, és la sobreexposició de les zones blanques del coll
Moltes aus tenen part de les plomes de color blanc(vitracs, tudons, capsigranys, peixeteres....) i aquesta petita part és molt difícil que quedi correctement exposada degut a que l'exposímetre de la càmera medeix més d'una zona de llums i fent la mitja, normalment sobreexposa els blancs del plomatge...
Solució:
Quan tenim aus que tenen aquestes particularitats al plomatge basta restar-li a l'exposímetre 1 pas ev ( -1ev) aproximadament, amb això equilibram aquesta part del cos de l'ocell. Pensau que en natura aquestes zones son moltíssim importants que quedin correctement exposades, sent un repte pel fotògraf....
Aquesta tècnica és valida també quan a *la fotografia de paisatge tenim una part d'aquest un objecte(per exple una casa) blanca que ocupa una part molt petita del enquadrament i volem que quedi ben exposada.....
Bé esper haver solucionat qualque dubte.....
salut!!

joangomila
26/11/2009, 09:49
Jo, Toni, que bé que t'expliques! és un gust aprendre fotografía amb tu al nostre costat! ;)

BielPons
26/11/2009, 15:51
Sa primera jo si la veia un poc justa d´enfoc però no gaire y mes que falta de contrast, com molt bé diu i explica en Toni, un pel cremada a ses zones blanques, la resta ho veig bé.

Toni gràcies un altre vegada per ses teves explicacions.