PDA

Ver la versión completa : Lluna d'avui (02.09.09)



imported_admin
02/09/2009, 22:31
He agafat el 70-300 i he fet probes.
M'ha sortit això.
Ah! Carlos, lo he hecho con el espejo subido.

He bajado un poco la exposición y no me he acordado de quitar el VR.
A ver que opinan los expertos.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3271& g2_serialNumber=1

Propiedades de la Foto
resumen *detalles
Fabricante NIKON CORPORATION
Modelo NIKON D300
Valor de Apertura f/14
Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias -1 EV
Programa de Exposición Aperture Priority
Flash No Flash
Longitud Focal 300 mm
ISO 200 Modo de Contador Spot
Velocidad de Obturador 1/160 sec Fecha/Hora mié 02 sep 2009 21:23:10 CEST
Alto de la Imagen EXIF 370 pixels

AntoniCladera
03/09/2009, 06:13
Bona foto Jaume. Pero no val la pena sacrificar tant el diafragma...Tenint en compta que a f/8 tens la illor resolució òptica i que la a la lluna no necessitaras molta més profunditat de camp... :D
no diafragmis tant!!!
m'agrada ;)

CarlosSilvestre
03/09/2009, 07:36
Buena imagen. Pero...¿porqué no te has animado a incluir también Júpiter que se encontraba cerca del polo Sur de la Luna? Prueba esta noche a hacerlo pues debe andar por la misma posición.
A la velocidad que has disparado no parece que el trepidar del espejo hubiera afectado mucho la calidad.

imported_admin
03/09/2009, 09:10
1. Ambos teneis razon. Tomo nota. Revisaré las fotos que hice porque creo recordar que hay algunas de prueba diafragmando menos.
Lo del espejo : joder, no se puede ser novato. Ya no lo haré más, Carlos.
2. Jupiter : sí que lo intenté. Me salió una mancha redonda imprecisa, anodina, insulsa, estèril, amorfa, etérea, insípida, inodora, inútil, absurda .... sigo? ;D

Por cierto, gracias por aclararme qué planeta es ese que estaba a las 5 de la luna. Mi hija y yo creimos que era Marte ( lo de la cosmologia no es lo nuestro, lo máximo a lo que llega mi hija es a la cosmética).

AntoniCladera
03/09/2009, 10:32
Només cal aixecar el mirall quan baixem de velocitats crítique que puguin fer vibrar el mecanisme d'obturació.
No s'han de confondre aquests dos termes:

*-Disparar a pols.- No convé disparar a pols a velocitats inferiors a la distància focal de l'objectiu. M'explic: Si vull fer una foto a pols amb un tele de 200mm no he de disparar a menys de 1/250 de segon(a no ser que la lent dugui sistema d'estabilització)

*- Aixecament del mirall.- A velocitats lentes inferior a 1/30 de segon i fins a 1", convé activar aquesta modalitat ja que redueix qualsevol possiblitat de vibració del mecanisme d'obturació. A velocitats crítiques de Per exple 1/4 de segon, el click/clack de l'obturador pot produir una vibració que afectarà a la qualitat de la imatge final....
Pels que no tingueu aquest sistema? fàcil: fugir d'aquestes velocitats jugant amb el diafragma, obrint i tancant.

Quines són les velocitats més crítiques: 1/8; 1/4; 1/2
Esper que vos hafgi ajudat...si m'he deixat res, perdonau-me,.....

salut

VLafebre
03/09/2009, 12:49
Toni, Moltes gràcies pels teus consells, d'on sempre s'aprèn molt. No obstant, tinc un dubte respecte a les velocitats d'obturació. Sí que és cert que sempre s'ha dit que la velocitat mínima per disparar a pols era l'equivalent a la distancia focal, però això ja ve des de "l'era analògica", quan el format del fotograma era de 24 x 36 mm. La meva intuició em diu que això segueis sent vàlid pels afortunats que teniu una càmera amb sensor FX, però per les càmeres amb sensor DX, entenc que la velocitat mínima per disparar hauria de ser: longitud focal x 1,5. Si més no, és la regla que jo procuro emprar sempre. Tu també ho veus així?
Vicenç

AntoniCladera
03/09/2009, 13:40
Bon dia Lafebre:

Entenc que el factor de multiplicació de les cámeres que no són full frame, afecta a l'angle de visibilitat de la longitud focal de la lent. Així una òptica de 500mm(pos el meu cas) que té un angle de visió de 5º, amb el factor de nikon, pasaria a ser un 750mm, el que és el mateix que dir que té un angle de més o manco 3º. Imaginauvos! un 50mm té un angle de 46º, que és el la visió d'una persona normal.

Aplicant la lògica òptica, una lent de 200mm muntada damunt una nikon d300(sa den Jaume....), en aquest cas la recomanació de velocitat no canviaria(sempre que pensem amb passos sencers: 1/125;1/250;1/500;1/1000......), ja que el 200mm den Jaume es converteix en un 300mm i està més aprop de 1/250 que de 1/500.... m'explic, Lafebre....
Pensa que el factor del sensor afectarà poc al canvi de velocitat per disparar a pols..... una lent standar de 70mm, aamb factor canon, per exple es converteix amb un 112mm. Aquí si que val la pena acostar-se més 1/125 que a 1/60...per tot i així disparar a 1/60 amb un zoom 24-70mm a 70mm de focal no és crític......
Veus com em deixava cos.... entre tots feim el món....o millor dit el FFF

salut!!!

Carlos
03/09/2009, 15:36
Que guapoooooo! em recorda es vermell d'un ou dur quant fa unes hores que està dins sa nevera *;D ;D ;D

Ara en serio, t'ha quedat una passada.

VLafebre
03/09/2009, 16:07
Bona tarda de nou Toni,
A veure si m'explico millor, encara que a la segona part del teu escrit t'apropes a la meva teoria.
La distancia focal és la que és, sigui quin sigui el tamany del sensor que tingui la teva càmera, ja que l'angle que dóna una òptica determinada ve donada per la seva distancia focal i res més. Fins aquí d'acord, oi?. Ara bé, estar clar que del cercle projectat sobre el sensor (deixa-m'ho dir així per no haver de dibuixar), els sensors amb la diagonal més gran (FX), aprofiten, diguem-ne, tota la diagonal, mentre que els sensors més petits (DX) (no cal entrar amb detall de quin factor de "cropping" ténen), aprofiten només una part de la diagonal teòrica del rectangle de 24 x 36. En termes pràctics, això equival a que una imatge en format DX sense tallar gens ni mica resultaria igual que una en format FX retallada en mida equivalent a la diagonal del DX. S'entén el que vull dir?. (Evidentment m'estic referint només a la "mida" de la foto, no pas al número de píxels que hi hauria al final tant a l'una com a l'altra. Dit això, a veure si m'explico...El resultat és que si, és com si haguéssim fet la foto amb una distancia focal més gran, amb lo qual s'ha d'augmentar la velocitat d'obturació. Estic d'acord que en focals curtes, no té cap importància, però quan parlem de focals llargues, jo crec que s'ha de tenir en compte.
Òndia... perdoneu pel "rotllo" que us he deixat, però no he sabut fer-ho més curt ni més entenidor.
Salut!
Vicenç

imported_admin
03/09/2009, 19:41
Bona foto Jaume. Pero no val la pena sacrificar tant el diafragma...Tenint en compta que a f/8 tens la illor resolució òptica i que la a la lluna no necessitaras molta més profunditat de camp... :D
no diafragmis tant!!!
m'agrada ;)
He trobat aquesta, feta a f/5,6 *i un altre a F/14(un pel "maquillada"). A veure què et sembla.
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3306& g2_serialNumber=1https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3320& g2_serialNumber=1

Propiedades de la Foto
resumen *detalles
Fabricante NIKON CORPORATION
Modelo NIKON D300
Valor de Apertura f/5,6
Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias 0 EV
Programa de Exposición Aperture Priority
Flash No Flash
Longitud Focal 300 mm
ISO 200
Modo de Contador Spot
Velocidad de Obturador 1/400 sec
Fecha/Hora mié 02 sep 2009 21:16:01 CEST
Alto de la Imagen EXIF 366 pixels

Propiedades de la Foto
resumen *detalles
Fabricante NIKON CORPORATION
Modelo NIKON D300
Valor de Apertura f/14
Espacio de Color Uncalibrated
Valor de Exposición Bias -0,33 EV
Programa de Exposición Aperture Priority
Flash No Flash
Longitud Focal 300 mm
ISO 200
Modo de Contador Spot
Velocidad de Obturador 1/80 sec
Fecha/Hora mié 02 sep 2009 21:18:19 CEST
Alto de la Imagen EXIF 345 pixels

AntoniCladera
03/09/2009, 23:08
Bona tarda de nou Toni,
A veure si m'explico millor, encara que a la segona part del teu escrit t'apropes a la meva teoria.
La distancia focal és la que és, sigui quin sigui el tamany del sensor que tingui la teva càmera, ja que l'angle que dóna una òptica determinada ve donada per la seva distancia focal i res més. Fins aquí d'acord, oi?. Ara bé, estar clar que del cercle projectat sobre el sensor (deixa-m'ho dir així per no haver de dibuixar), els sensors amb la diagonal més gran (FX), aprofiten, diguem-ne, tota la diagonal, mentre que els sensors més petits (DX) (no cal entrar amb detall de quin factor de "cropping" ténen), aprofiten només una part de la diagonal teòrica del rectangle de 24 x 36. En termes pràctics, això equival a que una imatge en format DX sense tallar gens ni mica resultaria igual que una en format FX retallada en mida equivalent a la diagonal del DX. S'entén el que vull dir?. (Evidentment m'estic referint només a la "mida" de la foto, no pas al número de píxels que hi hauria al final tant a l'una com a l'altra. Dit això, a veure si m'explico...El resultat és que si, és com si haguéssim fet la foto amb una distancia focal més gran, amb lo qual s'ha d'augmentar la velocitat d'obturació. Estic d'acord que en focals curtes, no té cap importància, però quan parlem de focals llargues, jo crec que s'ha de tenir en compte.
Òndia... perdoneu pel "rotllo" que us he deixat, però no he sabut fer-ho més curt ni més entenidor.
Salut!
Vicenç
Estic d'acord amb tu, que s'ha de tenir en compta però no és alarmant. T'entenc. ;)

AntoniCladera
03/09/2009, 23:09
He trobat aquesta, feta a f/5,6 i un altre a F/14(un pel "maquillada"). A veure què et sembla.
...i a f/8 maquillant?,,,,,,,,, o a f/11,,,,,,,??? ;) ;)

PepePenafiel
04/09/2009, 06:21
Buena foto de la luna Jaume, creo que muy buena foto si señor enhorabuena.
He estado leyendo el hilo suscitado y realmente es my interesante aunque ,para mi, algo difícil de digerir así que me lo leeré con calma para digerirlo y aprovecharlo.
Gracias por vuestras aclaraciones.
Queda claro que aprovechar el momento óptimo para sacar una buena imagen de la luna es tremendamente importante, yo hasta ahora siempre buscaba la luna llena y el hilo que abrió Toni me aclaró muchas cosas ( al igual que este).

CarlosSilvestre
04/09/2009, 07:19
En la maquillada es posible que se te haya ido la mano en el "rimel" pero me gusta más.
Interesante debate el que habeis hecho. Yo no suelo tener en cuenta estas apreciaciones y actúo por instinto. Cuando preveo problemas de luz pongo el trípode y listo.

imported_admin
04/09/2009, 10:34
En la maquillada es posible que se te haya ido la mano en el "rimel" pero me gusta más.
Interesante debate el que habeis hecho. Yo no suelo tener en cuenta estas apreciaciones y actúo por instinto. Cuando preveo problemas de luz pongo el trípode y listo.
Sí, hay muchas chicas que se les va también el Rimel, pero suelen lamar más la atención. Que sean mejores, más auténticas, o guapas de verdad, ya es otra cosa.
Sí, le metí caña al filtro de enfoque, pero me gustó y por eso la subí.
Supongo que das por sentado que hice la foto con trípode, no?.

CarlosSilvestre
04/09/2009, 11:47
No doy por sentado casi nada.

LluisBertran
20/12/2009, 00:32
BONA FOTO LA DE LA LLUNA,...
EM RECORDA UNALTRE DE BONA D'EN TONI QUE VA FER UNS MESOS ENRERA...

ENHORABONA ALS LLUNATICS, A MI TAMBE EM FASCINA LA LLUNA,
UN DIA HO PROBARE A VEURA COM EM SURT....