PDA

Ver la versión completa : Embarcadero a..... ninguna parte......



AntoniCladera
27/01/2010, 16:04
Em va agradar aquest troç de pantalà que queda a sa Nitja testimoni de les passades del mal temps.... Mentre els pescadors sortíen per anar a pescar els calamars jo, arrufat de fred feia un parell de fotos quan el sol defugia entre els ennivolats espesos......
Esper que vos agradi.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7561& g2_serialNumber=1



Port de Sa Nitja.
Nikon D-700
Nikor 24-70mm
f/16 * 62 segons
Iso 200
Filtre Hoya ND x400

CarlosSilvestre
27/01/2010, 16:36
Esta me encanta. Siento debilidad por estas largas exposiciones tan dinámicas. El cutre-pantalán (o lo que sea eso) del primer plano queda perfectamente equilibrado por la torrecilla del fondo. Ya sé que es una pena pues la textura del agua es preciosa pero yo hubiera recortado algo por abajo.
Estupenda foto como es habitual en ti.

imported_admin
27/01/2010, 18:26
De acuerdo con Carlos. Lástima .... no lo digo. ;)

PepePenafiel
27/01/2010, 19:00
[size=14]Preciosa me encanta, la textura del agua y el "cutre-pantalan como lo llama Carlos. repito preciosa.
Jaume ¿a que te refiere con ¡lastima que?... ;D ;D ;D ;D ;D

imported_admin
27/01/2010, 19:34
Je,Je....ya tu sabe chico!. ;D ;D ;D

VLafebre
27/01/2010, 20:08
Amic Toni, primer de tot, dir-te que la foto m'encanta. M'agrada molt en quasi tots els seus aspectes, la trobo equilibrada de compossicio, de llums, excel.lent tecnica, pero hi ha una petita cosa (ja comentada per altres) que no m'acaba de fer el pes, i es la part inferior, per on jo l'hagues retallat una mica. En aquesta part, la zona mes fosca dels grisos fa que la trobi una mica "bruta", no se si m'explico.
Be, pero aixo es per dir alguna cosa, perque com t'he dit, la foto m'encanta

AntoniCladera
27/01/2010, 20:30
Primer de tot, gràcies pels comentaris.
Segon: Jaume...... *;D ;D ;D ;D ;D Ho tens negre si la vols en color *;D ;D
Tercer: El fet de l'aire a la part de baix és simplement un espai que deix com element conductor per arribar al pantalà cutre... Però si que teniu raó que tal vegada sobra un poc.... No sé.... l'intenció meva és que faci de rebedor per entrar dins la imatge....
Gràcies de nou per la crítca... Així es fa camí.... Que guai no sentir més que alabances i glorificacions.... Això és el que ens ha de fer sentir més que un simple foro....
Segons la meva política, no tocaré la foto, ja que així la vaig veure i concebre..... Ara bé a la propera es tindran en compte les aportacions......

Salut *:) :)

VLafebre
27/01/2010, 20:37
Toni, estic totalment d'acord amb tu quan dius que la foto, tu la vas veure aixi, i aixi es queda. Jo hagues fet (de fet, faig el mateix) amb les meves. L'altra cosa es anar aprenent de les critiques i comentaris i intentar millorar per la propera....

AntoniCladera
27/01/2010, 20:54
Toni, estic totalment d'acord amb tu quan dius que la foto, tu la vas veure aixi, i aixi es queda. Jo hagues fet (de fet, faig el mateix) amb les meves. L'altra cosa es anar aprenent de les critiques i comentaris i intentar millorar per la propera....

Igual m'has mal interpretat...... he volgut dir que en aquest foro no només ens deim ses cose polides i que volem sentir.... el camí que hem de fer fotogràficament no es pot fer sense l'ajut dels companys que de dever ens donen les seves impresions.... Aprenem cada dia i de cada fotografia...no ho dubtis!!! Quan els meus alumnes hem demanen que els critiqui una foto... em miren als ulls. És una passada veure les ganes d'apendre que té la gent.... Qualque vegada pens que hauria d'apendre d'ells... sense por ni temor a fer una passeta cap endarrera per llavors fer-ne dues cap endavant...
Perdó pel rotllo!!!!

VLafebre
27/01/2010, 21:12
No, no t'havia malinterpretat pas. Estic totalment d'acord amb tu i, pel que dius dels teus alumnes, pensa amb aquella dita: "ensenyar es aprendre dues vegades".

CarlosSilvestre
27/01/2010, 21:52
No, no t'havia malinterpretat pas. Estic totalment d'acord amb tu i, pel que dius dels teus alumnes, pensa amb aquella dita: "ensenyar es aprendre dues vegades".

...y muchas veces tres, y cuatro...
A ver, en el fondo y a poco orgullo que tenga uno, siempre nos sabe "un poco mal" que los demás descubran defectos a las fotos que hemos hecho y que no hemos sabido ver. Pero...¡para eso es este foro! Es más provechosa una buena crítica que una alabanza ¿o no?
A mi me sabe peor que una foto pase inadvertida que no que reciba palos.

BielPons
27/01/2010, 23:35
Preciosa foto, Toni, yo la sensación de movimiento sobretodo en el agua es bestial, yo en principio no recortaría nada y menos abajo, las zonas más oscuras, tanto abajo como arriba delimitan la foto.

XaviMarques
28/01/2010, 07:30
Uep! a jo m'ancanta sa foto, s'agua i sa composicio etc,.. es tractament m'ancanta molt bona

imported_admin
28/01/2010, 14:35
Aquesta magnífica foto em dóna tota la sensació de que en color sería encara molt millor (ho sento pels defensors del B/N, jo defenso el color, per si algú no ho sabia... ::) )
No puc evitar pensar : "En Toni l'ha passat a B/N perque els colors de la foto no donaven la talla? o perque li agrada més en B/N?".
Aquesta pregunta acostuma a aparèixer quasi en cada presentació monocroma que veig. Sempre penso : En moltes ocasions, al pasar una foto a B/N es pretén convertir-la en el líder de segona divisió? ( avui en Toni em pega, fijo).
No pretenc tenir raó, simplement, igual que fa en Toni que respecta els seus convenciments fotogràfics, jo exposo aquest.
M'explico?.
Buf! Nois, em fa por fer-me pesat, però sentía la necessitat de dir-ho. :-/

AntoniCladera
28/01/2010, 15:26
http://allserieslinamarcela.files.wordpress.com/2009/04/a_mazinger_z.jpg

JAUUUUUMEEE!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D


Aquesta foto la vaig veure, com he dit abans en b&n des del moment de la seva concepció. Ja quan vaig arribar a Sa Nitja sabia que volia fer B&n...Ho tenia clarísim....
Però mira per on.... amb aquesta ha passat un cas extrany... és una de les poques fotos que faig en b&n que llavors la pas a tercera divisió(color) i queda bé... faré una exepció amb tu, jaume i més abaix la veuràs....ale!!!!!
Quan els colors d'una escena i no d'una foto( avam si entens la diferència) no donen la talla, la foto no es fa i punt... El problema és que feim fotos i fotos sense anar a pensar i a casa veim que els color no donen la talla i erròniament pensam(pensau, pensen...)la passaré a b&n.

Aquí és on es troba l'error de procesament humà més gros que m'he trobat a la meva vida fotogràfica. Quin ventai, deu meu!!!!!! És a dir: Si la foto no et dóna la talla colorímètrica, a b&n. Això és, amb perdó, una mostra d'ignorància dels coneixements bàsics de fotografia....
La fotografia monocromàtica ha de menester multitud de tons de grisos per poder tenir una qualitat acceptable...no basta que sigui rebutjada com a cromàtica i classificada de segona...per favor!!!!

És més difícil veure i realitzar una foto en b&n que en color...t'ho assegur, però llavors a l'hora d'interpretar tens molta més gama de tons que no en color i més llibertat que no en color.
Sa foto que he pujat és l'única que me'n vaig endur. No tenia necessitat de tenir-ne més...

Ahhh!!! I en Toni l'ha passada a b&n perquè és un enimorat des blanc i negre de tota la vida i s'hi fdedica diàriament al blanc i negre.... demanali a ne'n Txema Madoz, que segons les teues càbal·les...vaja merd...de fotògraf en color que està fet..... perquè no n'endevina ni una.... ;D ;D ;D
salut!! ;) ;).

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=7600& g2_serialNumber=2

Sa nitja
Posta de sol de dissabte passat...
Es sol no hi era ...sa llum...si.....
Em vaig estimar es b&n......
(hi pot haver petites diferències degut al retall.... "no hi veia i l'horitzó ben tord va quedar..jejejej)

CarlosSilvestre
28/01/2010, 21:49
Demostración clara de que las fotos "hay que saber verlas" en BN. A mi criterio la foto pasa de buena en color, a excelente en BN.

PepePenafiel
28/01/2010, 21:54
Pues estoy totalmente de acuerdo es B/N le da mil vueltas ( o ...¿me habéis lavado el cerebro?)

BielPons
28/01/2010, 23:37
Jo me la quedo amb ....................... Blanc i negre. ho sento per el detractors del monocrom. jo no soc defensor ni del color ni del blanc i negre, simplement hi ha fotos que funcionen de una o de l´altre manera i algunes poques de les dues maneres. I com diu en Toni es molt mes difícil fer una foto en blanc i negre que en color.

imported_admin
29/01/2010, 00:14
Demostración clara de que las fotos "hay que saber verlas" en BN. A mi criterio la foto pasa de buena en color, a excelente en BN.
He escrito una respuesta varias veces, discrepando, pero las he borrado. Algo me dice que lo mejor es dejarlo así.

AntoniCladera
29/01/2010, 09:48
uy, uy, uy...... algo me dice.... que tenim que anar a fer un cafetó..... i xerrar des tema en tranquilitat....... ;)

imported_admin
29/01/2010, 14:03
No passa res Toni. És que quan un té idees i és una mica caperrut, costa cedir. I el mes prudent és pensar que jo estigui equivocat. No passa res, repeteixo.
Ara... si em convides a un cafè.... encantat. ;)

Per cert que hauriem d'anar programant un dia per reunir-nos els que podem i fer un conclave i orientar lo dels Cursos FF.
Em miro el calendari i iniciaré una proposta de Reunió, val?.

CarlosSilvestre
29/01/2010, 16:29
Demostración clara de que las fotos "hay que saber verlas" en BN. A mi criterio la foto pasa de buena en color, a excelente en BN.
He escrito una respuesta varias veces, discrepando, pero las he borrado. Algo me dice que lo mejor es dejarlo así.

¡Eso no me lo dices en la calle! >:( >:(

AntoniCladera
29/01/2010, 17:27
Carlos: Manteo,manteo!!!!!!
http://www.galeriaespiral.es/imagenes/obras/big/el_manteo__serie_el_quijote_5783.jpg

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D