PDA

Ver la versión completa : Disfrutant de l'estrella Polar



AntoniCladera
07/02/2010, 13:08
Ahir vespre va ser el millor vespre de tos el que hem pogut tenir aquest hivern. Havia programat la sortida final de curs amb els alumnes de Ciutadella i Ferreries. El destí, vist el temps era repetir la sortida de Pregonda.
Va ser un vespre fantàstic ple d'estrelles, sense lluna. Des de les 17'oo fins les 21'30h vam ser a Pregonda. A les 22'30h ja sopavem as Molí des Mercadal... ....i en acabar a uns quans el hi vaig fer sa broma que *podríem acabar sa festa a sa Naveta des Tudons fent una circumferencia Polar.......
S'estrella Polar és el puntet que veis a l'esquerra fixe i que serveix d'eix pq les altres estrelles girin alrededor d'ella....
Esper que vos agradi......
Per cert a la galeria meva tenc la variant en color pq la pugueu comparar

Vos present el resultat... difícil foto ja que amb el cel estrella la humitat deixava les càmeres i per tant les lents banyades...

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=8589& g2_serialNumber=2


PARÀMETRES
NIKON D700
Nikkor 14-24mm 2'8(a 20mm)
f/4
611"
iso 200
20 dispars de flash

;)

imported_admin
07/02/2010, 13:34
Collonuda! (No hace falta traducir, verdad?)
Quan sigui gran vull fer aquesta foto.
Lo del flash no s'em hagués ocorregut : 20 cops de Flash!!!. Amb 10 minuts d'exposició no hagués pensat que fés falta afegir el flash.
Gracies per posar els paràmetres i el detall del flash. Intentarem imitar-te.

Per cert, ja vas passar la secadora a càmera i objectiu?

AntoniCladera
07/02/2010, 16:21
Lo del flash no s'em hagués ocorregut : 20 cops de Flash!!!. Amb 10 minuts d'exposició no hagués pensat que fés falta afegir el flash.

Gràcies Jaume.... Vaig optar pel flash peque els càlculs normals em donaven una exposició de 1'15 hores i les bateries no estaven per tanta història...a més, la banyadura hagués destroçat la foto i la càmera....... *:-/ :-/ :-/

Quan he arribat a les 03'ooh a casa he posat la càmara dins una bossa de plàstic i li he donat un poc de secador (fent una espècie de camàra d'aire),,,,, Ja està com a nova!!! *;) ;)

BielPons
07/02/2010, 17:41
Ostres :o m´agrada, molt conseguida, aquest es un des meus temes pendents, aviam si aquest estiu ho puc fer. enhorabona sa foto es molt bona.

CarlosSilvestre
07/02/2010, 18:44
¡¡¡Yo de mayor quiero hacer fotos así!!!
Vaya preciosidad Toni. La mejor que he visto tuya de este tipo. Nitidez, composición, ausencia de ruido, iluminación...¡¡¡ CHAPEAU :)!!!

VLafebre
07/02/2010, 18:45
Em sembla que no cal afegir res més del que ja s'ha dit. Preciosa foto, si senyor. Ah!, he vist al teu àlbum la foto en color i, per mi, no hi ha dubte, em quedo amb la de blanc i negre. Felicitats.

AntoniCladera
07/02/2010, 19:13
Gràcies pels comentaris...

A les fosques es fa difícil una composició encertada, sobretot endevinar la posició de la Polar. A simple vista es veu molt bé però a l'hora de veurer-la a través d'un 20mm real.... la cosa canvia, vos ho assegur.

En quan a la il·luminació, Carlos els 20 dispars de flash estan fets a diferentes potencies, ja que per il·luminar la Naveta havia d'emprar menys força que per il·luminar la paret del recinte... Pels meus càlculs el temps d'expocisió amb la pintada de flassh, hagués pogut ser de cinc minuts més tranquilament, però l'humitat era bestial......

La nitidesa no té secrets amb el nikkor 14-24mm 2,8 ::)

La renou a 10 minuts no es percep gaire amb la d700.... A partir de 15' comences a veure qualque píxel descontrolat,,,,,,

La foto en color té la seva explicació; tirada directement amb WB ennivolat... sense canviar... m'agraden els tons.....
gràcies
;)

PepePenafiel
07/02/2010, 20:03
Las circumpolares siempre me han parecido dificilísimas.
La verdad Toni es que la imagen es una preciosidad.
No se me ocurre nada mas que darte la enhorabuena porque técnica y visualmente es una maravilla.
Felicidades por el trabajo y gracias por compartirla.

XaviMarques
08/02/2010, 13:16
WOW! jo encar no e conseguit tenir tantes estrelles , i es tema de flash encara no el tenc prou controlat es tema de disparar 5 10 15 mai o se cuants pero bonu ,.. es sa fotografia que mestira mes s'atencio mencanta anara fer nocturnes , supos q aquet cap de setmana men anire a ferner :)

CarlosSilvestre
08/02/2010, 17:26
Lo de comprar la Canon me ha dejado seco y no tengo ni para flash, así que habré de esperar a recuperarme para intentar copiar lo que pueda de tí, Mr. Cladera. A no ser queeee.....¡¡¡JAUME, DEJAME TU FLAAAASH!!! ::) ::) ::)

imported_admin
09/02/2010, 23:53
Tuyo es.
Pero, será compatible con Canon?
http://www.pstryk.pl/img/1/02441/main.jpg

CarlosSilvestre
10/02/2010, 13:22
No sé. Lo probaremos y si mi Canon presenta una reacción alérgica ... ¿tienes seguro de responsabilidad civil fotográfica? ;D ;D ;D

BielPons
10/02/2010, 23:47
No creo que sea compatible, de hecho cuando compras un flash de otra marca lo compras especifico para Canon, Nikon, etc. otra cosa es que dispare el flash, al fin y ,al cabo antiguamente todos eran compatibles, pero a costa de perder el TTL y sin opción a usarlo en automático como hacíamos antes.

AntoniCladera
11/02/2010, 13:15
Compatible, no lo es, seguro. De que vivirian las marcas???? pobrecitas.......
Ahora bien, para hacer lo que hice, puedes utilizar el que te de la gana, ya que lo utilizas fuera de la cámara y en manual......
En esa foto, de hecho disparé el flash en manual las 20 veces y a potencias de luz diferentes, según las distancia del objeto a iluminar y la intención (disparté hasta a tres potencias de luz diferentes....)
Nada que Jaume te deje el suyo y que san Luziano te coja confesado.. ;D ;D ;D ;D
....Si no te sale, tranquilo.....es normal...... las 300 veces primeras suele pasar......
salut!!!

XecGomila
11/02/2010, 14:17
,,, Fantastica Toni,

.. per jó.... tema pendent aquet, a sa proxima sortida m'apunto, si m'entero ... clar.

MariaFlorit
11/02/2010, 21:13
¡Magnífica Toni! Como siempre me quedo alucinada con tus fotos y te agradezco mucho que nos expliques la tècnica