Iniciar sesión

Ver la versión completa : IT Dansa

VLafebre
20/01/2013, 12:28
Aquesta darrera setmana he estat una mica enfeinat, amb això de les fotos. Vaig fer una sèrie de fotos a la companyia IT Dansa (institut del Teatre). Com sempre en aquest tipus d’espectacles, la llum és de lo menys agraït pels fotògrafs. L’espectacle consistia en una sèrie de “solos” interpretats per cadascun dels ballarins i, en cada un dels balls la llum era diferent a l’anterior (més o menys càlida, més o menys pobra, difusa o puntual.... un caos).
Després de fer alguna prova vaig optar per disparar totes a ISO 6400, RR ISO alta activada i ponderació central. Com que es tractava de buscar un difícil equilibri entre una velocitat que no provoqués massa efecte de moviment i un diafragma que em garantís una certa profunditat de camp, vaig disparar entre 1/50 i 1/125 sec. i entre f/4 i f/5,6. (algun cop em vaig veure obligat a disparar a f/2,8).
Com que tenia certa llibertat de moviment, vaig optar per fer fotos tant a l’assaig general com a la representació amb el públic, fent servir una vegada el 24-70 per agafar també part de l’escenari i, una altra vegada, el 80-200 per agafar més primers termes dels ballarins.
Aquí us en deixo tres mostres.*

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12425 0&g2_serialNumber=2

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12425 5&g2_serialNumber=2

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12426 0&g2_serialNumber=1

joangomila
20/01/2013, 12:58
Vicenç, jo que també tenc sa filla major que fa dansa des de fa un munt d'anys i he tingut ocasió de fer fotos des de poscions molt privilegiades, puc donar fè de que les dificultats per a fer fotos d'una espectacle d'aquests son molt grans, tal com ja has explicat.
Tot i les dificultats, crec que t'en has sortit força bé.
De les tres fotos que ens mostres, la que mé m'agrada és la primera on has captat la ballarina i la seva ombra projectada al fons. L'única cosa que em molesta en aquesta foto és una altra ombra: la del braç que li tapa part de la cara. Tot i açò, repteixo, em sembla que has aprovat amb nota alta.

imported_admin
20/01/2013, 13:19
La Primera: D'acord amb en Joan. Preciosa foto.
La segona té l'encant de la llum i el color, però la postura em sembla poc estètica. Llàstima.
La tercera està massa moguda pel meu gust.

No voldria repetir lo difícil que és fer aquest tipus de fotos, però és ben cert.
Destacar, una vegada més, la qualitat de la foto amb una ISO com aquesta !!!.
Molt be, Vicenç. Més , més.

beptaltavull
20/01/2013, 17:34
Bona sèrie Vicenç, crec que has obtingut molt bons resultats.
La primera es la que més m'agrada per la projecció de la somra i la tercera, a pesar d'estar moguda, com diu en Jaume,
també m'agrada molt, ja que el que es important, per jo, està quiet, que es la cara.
Unes condicions terribles, però ben solventades.

imported_admin
20/01/2013, 19:15
Un detallet simpàtic: a la segona foto sembla que el mitjó de la dreta està foradat...no?

LluisSurralles
21/01/2013, 23:29
Una vegada mes t´he de felicitar, Vicens, per aquesta serie. Cartament que aquest tipus de fotografia té molta dificiultat. La primera la trobo sencillament genial. Llàstima de l´ombra del braç a la cara, que em molesta molt. Es clar que era inevitable per la posició de la llum que,
evidentment, no la vas posar tu i et vas haver d´adaptar.

VLafebre
22/01/2013, 20:12
Un detallet simpàtic: a la segona foto sembla que el mitjó de la dreta està foradat...no?

Si, ja m'hi havia fixat. De fet, en té dos, de foradets al mitjó (en veuen en una altra foto). Jo calculo que deu ser per disparar a ISOs tan altes ;)

CarlosSilvestre
24/01/2013, 09:12
magnífica serie. Especialmente me gusta la última tanto por la pose de la bailarina como por el BN. la primera excelente también salvo por el trasto del fondo que desmerece lo que hubiera podido ser una foto redonda. La segunda sugiere cosas ::) ::) ::)

PepePenafiel
24/01/2013, 19:01
Me encanta la primera y el tratamiento de la tercera ese B/N.
De la primera esa sombra es realmente fantástica.
Las condiciones y los parámetros, ¡¡increíbles!!.
Eso es sacra petroleo pero no del mar, de un chupa-chups. ;D

VLafebre
29/01/2013, 19:48
Pujo tres fotos més de la mateixa sèrie....
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12630 7&g2_serialNumber=2

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12631 2&g2_serialNumber=2

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=12630 2&g2_serialNumber=2

raulsintes
29/01/2013, 19:57
No conec aquesta tècnica fotogràfica i crec que no és gens fàcil treure unes bones fotos, en tot cas, m'agrada l'estètica i el detall de cada una; ara be, si tinc que decidir per la millora, em quedo amb la última.

LluisSurralles
30/01/2013, 01:40
Poco mas a añadir al comentario de las tres primeras. La que me dice mas es la tercera a pesar de esas manos movidas.

beptaltavull
30/01/2013, 18:34
D'aquesta segona sèrie m'encanta la primera, per la plasticitat i sobretot per l'expressió de la ballarina,
que sembla que pensi que el format de la foto l'està aplastant.

Trobes que si l'anivellàssis, les cames formarien la diagonal de la foto? [smiley=tekst-toppie.gif]

VLafebre
30/01/2013, 20:53
D'aquesta segona sèrie m'encanta la primera, per la plasticitat i sobretot per l'expressió de la ballarina,
que sembla que pensi que el format de la foto l'està aplastant.

Trobes que si l'anivellàssis, les cames formarien la diagonal de la foto? [smiley=tekst-toppie.gif]
Bona idea, Bep, però la presa original no dóna per fer-ho. En qualsevol cas, moltes gràcies. ;)

imported_admin
03/02/2013, 10:30
Vicenç, pot ser que aquests B/N tinguin un virat blavós?

VLafebre
03/02/2013, 18:30
Vicenç, pot ser que aquests B/N tinguin un virat blavós?
No, al menys d'una manera conscient i que jo l'aprecïi.

PepePenafiel
05/02/2013, 20:47
Manteniendo la línea de calidad y buen gusto mi gusto personal se inclina por la tercera