PDA

Ver la versión completa : HDR vs Tratamiento por zonas



imported_admin
01/03/2010, 21:47
Os expongo esta foto hecha en condiciones de luz, movimiento, tras el parabrisas sucio, etc. para opineis sobre si os gusta más el resultado obtenido con HDR o con el tratamiento por zonas.
Os pongo las tres :
original, por zonas y HDR.

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=14991 &g2_serialNumber=2

NIKON D300 - Lente : 18-200mm-AF-VR - Valor de Apertura: f/5,6 - Espacio de Color: AdobeRGB
Valor de Exposición Bias 0 EV
Programa de Exposición Shutter Priority
No Flash - Longitud Focal: 62 mm
ISO 800
Velocidad de Obturador: 1/1250 sec
Fecha/Hora mar 23 feb 2010 15:15:44 CET
Alto de la Imagen EXIF 1024 pixels

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=14620 &g2_serialNumber=2
https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=14302 &g2_serialNumber=2

TeresaSantacana
01/03/2010, 22:59
Benvingut Jaume! Veig que ja has pujat una foto del viatge. Fa estona que vaig darrera de de l'HDR. Encara ni m'hi he posat, però te vull dir que la que més m'ha agradat ha estat la de zones.
:-* Teresa

TeresaSantacana
01/03/2010, 23:02
No he dit per què? Perdona. Els colors de l'HDR m'agraden peró el tractament per zones té una nitesa i un contraste que la millora, malgrat les palmeres de la dreta surtin més enfosquides. No és lo més important d ela foto.
:) teresa

imported_admin
02/03/2010, 00:17
Mentre hi hagi informació a la foto tot es millorable.
M'acabes de donar una idea : i si juntem les dues fotos treballant per capes i aprofitem el millor de cadascuna?. Segur que ja està inventat.
Ho he provat, he agafat el que més m'agrada de cada foto i sembla que el resultat és bo:

https://www.fotofinde.com/gallery_fotofinde/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=15071 &g2_serialNumber=2

Per cert, podríes apuntar-te la feina de recordar-nos que hauriem d'incloure un curset de HDR en el programa que volem oferir. :-?

AntoniCladera
02/03/2010, 07:53
Jaume, les zones(al meu parer) estan en aquest cas poc treballades....

L'HDR(i ja hi tornam a ser) nom parau de fer-lo en el mode de potenciador de detalls(details enhander)... i d'aquesta manera deixau anar moltíssima gama de sombres que en realitat hi son a la vida real i a la foto hi hauríen de ser també... Amb el Compresor de to i jugant una mica... podràs conseguir imatges fantàstiques... I en aquest cas el que volies no era una imatge artística.... per tant era el mapajedor més addient.

En cas de voler seguir amb el "details enhancer" fer el següent:

* Abans de res nivela el vcalor del gamma( que és el valor dels tons mitjos) és el primer que s'ha de fer... des d'aquí ja tindrès una imatge més que bona de sortida...
* bLlavors fotali canya a la vegada al strengh(força) i al light smotthing a la vegada............


Fer-ho d'una manera o d'una altra...no vegis com canvia.....

salut!!!

imported_admin
02/03/2010, 09:43
Doncs mira per on, jo havia entès el contrari respecte al potenciador de detalls :(.
Tot i que parteixo d'una foto amb un vel, pel motiu que ja us he explicat ( feta a través del parabrises no gaire net), crec que ho tornaré a intentar seguint els teus concells, a veure si fem una passa més per conèixer aquest mètode.
Gràcies per contestar i per els teus consells, ens fan molta falta.
Hem de quedar per programar les activitats docents, ja faré i us enviaré una proposta per reunir-nos i decidir.

PepePenafiel
04/03/2010, 13:40
Bueno Jaume, ya te tenemos aquí y con tu habitual entusiamsmo forero.
la verdad es que del ejercicio que has hecho el ultimo uniendo ambos me gusta.
Independientemente de hacerle caso a nuestro querido Toni de lo que presentas me parece lo mejor.
Saludos. ( je parece que lo de lo stalleres está al caer y lo de......no me acuerdo como se llamaba pero se que es una máquina de cerveza a presion tambien... :P :P :P

imported_admin
04/03/2010, 17:29
Lo del Beertender es seguro y lo otro, muy probable.

JoanCardona
05/03/2010, 22:22
A jo, de ses 3 primeres sa que més m'agrada és HDR; de ses 4, sa darrera...

BielPons
07/03/2010, 16:57
Bona imatge, Jaume, em quedo amb sa darrere també.